۱۳۹۵ تیر ۱۸, جمعه

سیاست درد برای نوزادان: آیا ختنه پسران استثنا است/ فیلم

مردستیزی- عمل ختنه یک توهین به اصول اساسی حرفه پزشکی است. ختنه علاوه بر درد و آسیب روحی، اثرات رفتاری در نوزادان و اختلال در رابطه مادر و فرزند بجا می‌گذارد و همچنین طبق مطالعات و بررسی‌ها آسیب‌های جنسی و روانی در بزرگسالی به همراه دارد.

آکادمی اطفال آمریکا یک سیاست به‌روز شده در پیشگیری و مدیریت دردهای (Procedural) در نوزادان در مجله اطفال آمریکا منتشر کرد. این توصیه با هدف پیشگیری از درد در اطفال تازه متولد شده است زیرا درد در این سنین اثرات روانی جبران ناپذیر بر روی کودک باقی می‌گذارد و تحمیل درد به کودک کاملا غیر اخلاقی است.

رونالد گلدمن دکترای روان‌شناسی و مدیر اجرایی مرکز ختنه که یک سازمان آموزشی غیر دولتی در بوستون آمریکا است ضمن اشاره به یک درگیری جدی میان سیاست و مسئله ختنه گفت: «ما برای سالهای بسیاری است که می‌دانیم عمل ختنه بسیار دردناک است و به کودکان تازه متولد شده آسیب روحی می‌رساند. مطالعات این موضوع را کاملا تایید کرده و این موضوع برای کار‌شناسان آشکار است. هیچ نیاز پزشکی‌ای برای ختنه وجود ندارد. این مسئله انتخابی و غیر درمانی بوده و جراحی زیبایی اندام تناسلی به حساب می‌آید. متخصصین اطفال باید از این عمل غیر ضروری خودداری کرده و به شدت به پدر و مادر‌ها توصیه کنند از این کار اجتناب کنند.» دکتر گلدمن مولف کتاب «ختنه: زخمی پنهان» و کتاب دیگری به نام «پرسشهای ختنه از منظر یک یهود» است.

گلدمن همچنین اشاره می‌کند به مغایرت عمل ختنه با گزارش بیواتیک «کمیته آکادمی اطفال آمریکا» که می‌گوید: «ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به کودکان... وظایف قانونی و اخلاقی در قبال بیماری کودکان بر عهده دارند که شامل ارائه مراقبتهای پزشکی شایسته بر اساس نیازهای بیمار است و نه آنچه شخص دیگری می‌خواهد... پزشک متخصص اطفال موظف است در مقابل کودک بیمار مسئولیتی مستقل از میل والدین و یا وکیل کودک داشته باشد.» به همین دلیل برخی پزشکان و پرستاران حاضر به ختنه به دلایل اخلاقی نمی‌شوند.

گلدمن همچنین اضافه کرد: «عمل ختنه یک توهین به اصول اساسی حرفه پزشکی است. ختنه علاوه بر درد و آسیب روحی، اثرات رفتاری در نوزادان و اختلال در رابطه مادر و فرزند بجا می‌گذارد و همچنین طبق مطالعات و بررسی‌ها آسیب‌های جنسی و روانی در بزرگسالی به همراه دارد.»

گفتنی است، بغیر از مسلمانان حدود ۱۰ درصد از مردان در جهان ختنه شده‌اند. سازمان‌های مختلف بین المللی پزشکی سیاست مخالفت با آن را در پیش گرفته و این عمل را به عنوان حذف بخش طبیعی، سالم و کارآمد از بدن به رسمیت شناخته‌اند.

ترجمه: بهروز جاویدتهرانی
منبع:  Circumcision Resource Center

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر