۱۳۹۴ اسفند ۱۱, سه‌شنبه

چهل درصد قربانیان خشونت خانگی مرد هستند

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهند که بیش از ۴۰ درصد از قربانیان خشونت خانگی مرد هستند و این دسته از قربانیان با بی‌توجهی و نادیده‌گرفته شدن توسط رسانه‌ها و پلیس روبرو هستند.


بنابه گزارش وبلاگ مردستیزی، حملات خشونت آمیز توسط همسر و یا دوست دختر مردان قربانی خشونت اغلب توسط پلیس و رسانه‌ها نادیده گرفته می‌شود.

گزارش زیر توسط روزنامه گاردین منتشر شده و نشان می‌دهد رسانه‌ها و پلیس مردان قربانی خشونت که توسط همسر و یا دوست دختر خود مورد ضرب و شتم و بدرفتاری قرار گرفته‌اند را نادیده می‌گیرند. این موضوع که ۴۰ درصد مردان قربانی خشونت خانگی هستند بر خلاف تصور عمومی است که همیشه زنان را قربانی خشونت خانگی قلمداد می‌کند.

مطالعه‌ای که توسط «کمپین حقوق برابر» انجام شده نشان می‌دهد مردانی که مورد خشونت توسط شرکای جنسی خود قرار گرفته‌اند زمانی که این بدرفتاری را به پلیس گزارش داده‌اند توسط پلیس نادیده گرفته شده‌اند. این موسسه خیریه می‌گوید: «خشونت خانگی اغلب بر علیه زنان تصور می‌شود و معمولان مردان را مرتکب آن قلمداد می‌کنند، اما شواهد نشان می‌دهد که این تصور نادرست است.»

گفتنی است، رادیو سوئد در گزارشی جداگانه می‌گوید؛ تعداد زنان و مردانی که مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند مساوی است. این مطلب که بر اساس گزارش شورای پیش‌گیری از جرایم، در سال ۲۰۱۲ تهیه شده می‌افزاید ۷ درصد از مردان و ۷ درصد از زنان در خانه مورد خشونت قرار می‌گیرند.

احمد رستم‌زاده بختیاری کار‌شناس وبلاگ مردستیزی در این خصوص گفت: «فعالین برابری خواه که در ادعای خود مبنی بر مبارزه با خشونت خانگی صادق هستند باید خشونت و بدرفتاری علیه مردان را نیز محکوم کنند.»

منبع: گاردین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر